Friday, January 21, 2011

kesiannn dia !

Actually macam ni, semalam aku balek rumah , naik KTMB. aku bertolak dalam pukul 1 pm dengan kak miza.  tapi dari kl sentral ke port klang, aku just balek sorang sorang sebab kak miza balek ampang park. nak dijadikan cerita, masa dekat kl sentral sementara tunggu train sampai, aku duduk la dulu kan sebab kepenatan . tengah duduk tuh, aku ade nampak sorang makcik nih. dea bawak barang banyak. da tua da. dea nak duduk tapi takde tempat duduk. aku macam na bangun tapi baru je nak bangun, sorang amoi cina ni kongsi la duduk dengan makcik nih. so aku pun duduk la balek kan. then aku buat tak tau jee. aku pun buat hal aku.

Then bila train da sampai aku pun beratur la nak masuk train. tak la sesak sangat. sebab belum waktu balek kerja. lagi pun tu waktu org baru lepas lunch and masuk keje balek, so tak la pack macam selalu. aku dapat tempat duduk. sekali, makcik yang aku nampak tadi dengan bawak barang barang dea, and nak duduk. tiba tiba ada auntie nih, duduk tempat yang makcik ni nak duduk. pastu makcik tu muka macam nak nanges sebab kena tolak. so aku kesian, aku bagi la makcik tuh duduk *bukan nak menunjuk okay. takpe la kan, lagipun kan memang kena utama kan org tua. aku berdiri la sebelah makcik tuh. sambil peluk tiang.

Tiap kali berhenti satu station, makcik tuh mesti tegur aku suh duduk tempat yang kosong. tapi aku bila dah berdiri, malas nak duduk. aku tolak la permintaan dea. then dea ajak aku borak. aku pun borak laa dengan dea. berhenti lagi station laen, sebeblah makcik tuh kosong, and makcik tuh letak tangan dea dekat kerusi tu, biar orang lain tak duduk. aku pun ikut jela. tiba masa aku nak beranjak pergi sebelah makcik tuh, auntie tadi yang TERtolak dea duduk dekat kerusi tuh. and terduduk kan tangan makcik tuh. aku tau auntie tuh ta sengajaa. so takpe laa. kbetulan depan kerusi makcik tuh ade kosong, aku pun duduk laa. then makcik tuh senyum. dea macam puas hati aku dapat duduk :) thanks makcik. prihatin jugak makcik tu kat aku. masa de4a berhenti turun dekat padang jawa, aku tertido. so tak perasan bila makcik tu turun train. haih ! baru nak say thanks. takpe la makcik, terima kasih yee sebab makcik prihatin jugak dekat sy even sy ni bukan la tua or saket :D may Allah bless you, amin. 

No comments:

Post a Comment