Wednesday, December 29, 2010

Registration college and hostel

Okay, alhamdulillah. semua nyee okay. tapi ade jugak yang slack. naseb baek cuaca okay. tak panas. mendung mendung gitu. first, aku sampai dalam pukul 10 macam tu laa kan. oke good. mula mula pergi hostel. ingat kan nak register hostel jela dulu kan. rupa nyee tak boleh. oke la takpe. pergi la college register college. oke settle sebab naseb baek boleh la kan. so tak payah la nak buat kerja dua kali. mula mula tunggu kiah sebab aku yang sampai dulu. oke, agak lama la jugak kan. tunggu tunggu, dea datang. oke set ! then g la start register . dea tengok pakaian. oke cter pasal rupa diri. ramai jugak yang kena compound.naseb aku tak kena cuma kena bebel jela pasal tali matrik card. oke takpe la kan. sekali pergi dekat next section. dea nak course registration yang UITM punya. mak aii. bukan nak cakap awal awal. ni tak. da menyusahkan. kena la naek atas, pergi print. oke, ramai + pc slow gler ! sabar jee. then g turun settle yuran ape semua. kiah kena compound sebab bilik kotor ! dea kena bayar RM15 sebab bilik kotor = 5, and 'orang' tu kata compound dea yang before this belum bayar. padahal dea dah bayar kt. aku saksi ! tak maki jugak la kan dea. termasuk aku. then fatin, watif dengan zati datang. oke, dorang settle dorang punyee. dorang pun kena compound RM5 sebab bilik kotor. haha masalah nyee, aku tak kena ! hahaha Alhamdulillah, sebab time tu pun aku tak bawak duet ! haha rezeki la tuh org cakap. oke la kan. oke, then kena beratur panjang + penat sebab nak register hostel pulak. oke ktorang dpat bilik A324. the rest dpt A322. so okay la kan. still toiletmate. before pergi hostel, kami singgah makan dekat bumbung biruu. makan makan and makan . lepas tu, naek la bilik. just 1 trip je sebab banyak assistances. oke la kan. naek  je. mak aiii ! gila jauh. dalam ! tuh oke la jugak kan. dekat ngan bilik mesin basuh. and tangga. tapi bila masuk je , jeng jeng jeng ! gila burukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ! bukan pasal tak bersyukur. tapi tak berbaloi ! bayang kan laa. da la macam tu, harga? RM 900 ! pergh ! tak hangin lak kan. wall memang warna putih. tapi bapak kotor ! tak puas hati betol. kecik tuh da memang la kan. pemandangan nyee? hmm jangan cakap la kan. tapi oke la dari dapat bilik berdepan dengan budak lelaki puya blok. so nevermind laa. and takde da katil besi sebab dea letak 2 tilam. oke la tuh kan. pastu kemas kemas sikit , bla teross ! balek sebab masing masing kepenatan. aku pulak tak stay kat hostel sebab 2 hari lagi nak new year. aku tak sanggup nak celebrate dekat hostel. mamposs kalau kat sana. hehh ! haa nak cerita nih. lama jugak mama ayah n adek adek tunggu dekat dalam kereta. dekat 3jam ++. sampai ayah aku tertidur, tak nak bangun. masa aku dekat secion last, mama aku da bising sampai dea bagi mesej macam ni "boleh tak cakap dengan dorang suruh cepat sikit. patotlaa ramai orang tak nak masuk belajar dekat sini" haha tak bedekak pulak aku. haha. hmm tuh la cerita nyee. pape pun, memang sucks ! tapi alhamdulillah semua okay and kami pergi dan pulang dengan keadaan selamat (: alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment